Niebanalne projekty lekturowe
Napisałem tę opowieść dla ciebie, ale kiedy zaczynałem ją pisać, nie zdawałem sobie sprawy, że dziewczynki rosną szybciej niż książki. W rezultacie jesteś już za stara na bajki, a kiedy tę książkę wydrukują i oprawią, będziesz jeszcze starsza. Pewnego dnia będziesz jednak dostatecznie stara, aby znowu do bajek wrócić. Możesz wtedy zdjąć tę książkę z jakiejś wysokiej półki, odkurzyć i powiedzieć mi, co o niej myślisz.
- Logika! - powiedział Profesor jakby do siebie. - Dlaczego nie uczą was logiki w tych szkołach?
Mam nadzieję, że nikt z czytających tę książkę nie czuł się nigdy tak nieszczęśliwy jak Zuzanna i Łucja tej nocy; ale jeżeli ktoś z was przeżył kiedyś coś podobnego - jeśli płakał całą noc, aż zabrakło mu łez - to wie, że w końcu przychodzi pewien szczególny rodzaj spokoju.
Oczywiście pamiętał o tym – o czym pamięta każdy rozsądny człowiek – że nie powinno się nigdy zatrzaskiwać za sobą drzwi, gdy wchodzi się do szafy.
Czy wiecie, z jakiego utworu pochodzą zacytowane fragmenty? Jeśli tak, to już wiecie, jaką lekturę omawiali ostatnio na lekcjach języka polskiego uczniowie klas piątych.
Tak! To Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa. Ta powieść C.S. Lewisa uważana jest za klasykę literatury dziecięcej oraz najlepszą pracę autora, nie dziwne więc, że bardzo spodobała się naszym uczniom. Dlatego też zachwyceni fantastycznym światem Narnii piątoklasiści wzięli udział w projekcie Szafa, czyli w świecie „Opowieści z Narnii”.
Cóż to za projekt?
Obejrzyjcie galerię zdjęć i zobaczcie, jakie prace wykonali nasi miłośnicy twórczości C.S. Lewisa.