Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

FIRST LEGO League Challenge

W minioną niedzielę 9.03. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Turnieju Regionalnym First Lego League - międzynarodowym turnieju robotyki!

FIRST LEGO League Challenge to globalny program edukacyjny, który łączy naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę (STEAM) i robotykę z rozwojem umiejętności miękkich inspirując młodych ludzi do krytycznego myślenia i rozwiązywania rzeczywistych problemów. Co roku drużyny z całego świata mierzą się z nowym tematem przewodnim, który zachęca ich do zidentyfikowania i opracowania innowacyjnych rozwiązań rzeczywistych problemów. 
W trakcie sezonu drużyny przechodzą przez cztery kluczowe obszary: Robot Game, Robot Design, Innowacyjny Projekt oraz Podstawowe Wartości. To interdyscyplinarne połączenie pomaga uczestnikom rozwijać szeroki wachlarz umiejętności, które są nieocenione w dzisiejszym i przyszłym świecie.

W tym roku hasłem sezonu był SUBMERGED - badania podwodnych ekosystemów i technologii morskich. Drużyny odkrywały, jak zdobyta wiedza może przyczyniać się do poprawy życia zarówno pod wodą, jak i na lądzie, promując zrównoważony rozwój i ochronę środowiska morskiego. Temat turnieju był nieprzypadkowy... 
Wyniki badań pokazują, że utrata tlenu w obszarach przybrzeżnych Bałtyku w ciągu ostatniego stulecia jest bezprecedensowym zjawiskiem, nieobserwowanym w ciągu ostatnich 1500 lat. Główne przyczyny tego problemu to zanieczyszczenia pochodzące z ludzkiej działalności, takie jak nawozy i ścieki. Skutki niedoboru tlenu są druzgocące dla ekosystemu morskiego – prowadzą do zaniku różnorodności biologicznej i śmierci wielu organizmów morskich.
Dodatkowo każdego roku około 8 milionów ton plastiku trafia do oceanów. To tak, jakby co minutę wyrzucać pełną ciężarówkę śmieci do morza! Te przerażające dane pokazują, jak ogromny problem stanowi zanieczyszczenie plastikiem. Jeżeli obecne trendy w produkcji i zarządzaniu odpadami plastiku się utrzymają, prognozy wskazują, że do 2050 roku w oceanach może być więcej plastiku niż ryb (wagowo). To przerażające prognozy, które wymagają natychmiastowych działań na wielu poziomach – od międzynarodowych regulacji, przez zmiany w przemyśle, aż po nasze codzienne nawyki.

Od początku roku przez wiele tygodniu 6 uczniów: Wiktor Nowak, Piotr Rochowski, Tymoteusz Michalak, Artur Wojciechowski, Maja Kłosek i Jagoda Gregulska, sumiennie przygotowywali się do tego wydarzenia, poznając wraz ze swoimi trenerkami p.Agnieszką Grotek-Jarzębowską i p.Aleksandrą Pikul tajniki programowania oraz podwodnego świata...
Zwieńczeniem długich przygotowań był Turniej Regionalny, podczas którego zespoły zaprezentowały swoje innowacyjne projekty i przystąpiły do Robot Game!
Nasi uczniowie mimo braku doświadczenia, wykazali się ogromną determinacją stając do rywalizacji z aktualnymi mistrzami Polski! Stworzyli robota, którego do ostatniej chwili ulepszali i programowali, aby wykonać jak najwięcej misji i zdobyć jak najwięcej punktów. Zaprezentowali również swój projekt innowacji, w którym pochylili się nad aktualnym problemem sezonu.

Zyskali ogromne doświadczenie i usłyszeli wiele pochwał, które jesteśmy pewni zaowocują w przyszłości! Gratulujemy! Przecieracie szlaki w SP190!